1398/8/23 پنجشنبه

نکات مهم امتحانات


اعلام لیست دروس و مهلت ثبت نمرات دروس عملی پژوهشی که تکمیل فعالیت های آموزشی و پژوهشی آنها، به بیش از یک نیمسال تحصیلی زمان نیاز دارد.

در اجرای بند 1 بخشنامه شماره 29691/3/د مورخ 07/06/95، به پیوست فهرست دروسی که تکمیل فعالیت های آموزشی و پژوهشی آنها برابر اعلام بخش های علمی به بیش از یک نیمسال تحصیلی زمان نیاز دارد و حداکثر تا تاریخ های اعلام شده در بخشنامه فوق الذکر باید نمره آنها قطعی شود، اعلام می گردد.

 ضمنا به اطلاع اساتید و دانشجویان گرامی می رساند؛ مهلت ثبت نمرات دروس فوق الذکر به شرح ذیل می باشد:

درس ناتمام انتخاب شده در نیمسال اول ؛ تا تاریخ 30 خردادماه سال بعد

درس ناتمام انتخاب شده در نیمسال دوم ؛ تا تاریخ 30 مهرماه سال بعد

درس ناتمام انتخاب شده در ترم تابستان ؛ تا پایان اسفندماه همان سال

لازم به ذکر است پس از سپری شدن مهلت مذکور، به صورت خودکار سامانه گلستان نسبت به درج غیبت برای دانشجویان فاقد نمره عمل نموده و دانشجو ملزم به انتخاب مجدد درس می باشد.

اطلاعیه مهم در خصوص شرکت در امتحان های تئوری و عملی دروس تربیت بدنی و ورزش 1

قابل توجه دانشجویان گرامی :دروس تربیت بدنی و ورزش 1 ، دارای آزمون تئوری و عملی می باشند و دانشجویان جهت کسب نمره لازم باید در هر دو آزمون شرکت کنند. عدم شرکت دانشجو در هر کدام از این آزمون ها باعث ناتمام ماندن نمره این دروس و کسب نکردن نمره لازم خواهد شد. لذا دانشجویان محترم دقت نمایند که هم در آزمون عملی اعلام شده توسط استاد مربوطه شرکت نمایند و هم در آزمون تئوری که تاریخ آن در کارت ورود به جلسه امتحان آنها (گزارش 428) قید شده است.

اطلاعیه مهم درخصوص غیبت دانشجویان در جلسه امتحان پایان ترم

دانشجویانی که در جلسه امتحان پایان ترم حاضر نشوند، برای ایشان « غایب در امتحان » ثبت می شود و این درس در معدل آنها تاثیری نمی گذارد. لازم به ذکر است که دانشجو حتی در صورت غیبت در جلسه امتحان نیز ملزم به پرداخت شهریه آن درس می باشد.

نکات مهمی که دانشجویان باید برای حضور در جلسه امتحانات پایان ترم رعایت نمایند

دانشجویان عزیز:هنگام شرکت در جلسه آزمون مقررات زیر را دقیقاً رعایت فرمایید:

1.به همراه داشتن کارت دانشجویی و اخذ کارت ورود به جلسه آزمون از گزارش 428 سیستم گلستان، http://reg.pnu.ac.ir الزامی است.

2. سی دقیقه قبل از شروع هر آزمون، در محل برگزاری امتحانات حضور داشته باشید.

3. آوردن کتاب، جزوه، یادداشت، هندزفری، تلفن همراه و هرگونه وسیله الکترونیکی دیگر به جلسه ممنوع می باشد. طبق آئین نامه انضباطی، همراه داشتن تلفن همراه ( روشن یا خاموش) و ساعت هوشمند (Smart Watch) درجلسه امتحان تخلف محسوب شده و با افراد خاطی مطابق آئین نامه کمیته انضباطی برخورد خواهد شد. لطفا قبل از شروع امتحان، تلفن همراه و یا ساعت هوشمند خود را تحویل باجه امانات دهید.

تذکر : با توجه به نوع سربرگ سوالات، دانشجو مجاز به داشتن ماشین حساب، کتاب قانون و ... می باشد.

4. دانشجویانی که قرار است آزمون آنها به صورت رایانه ای برگزار شود لازم است در ساعت مقرر جلوی سیستم آماده بوده و شماره شناسنامه و شماره دانشجویی خود را به همراه داشته باشد که با وارد کردن آنها می توانند آزمون خود را شروع نمایند.

 5. دانشجویانی که به طور همزمان بیش از یک درس امتحان دارند موظفند به مسوول جلسه این موضوع را  اعلام و بعد از امتحان اول، جلسه را ترک ننمایند.

6. نکاتی که مسوولان اجرایی آزمون متذکر شده یا از طریق بلندگو پخش می شود را، رعایت نمایید.

7. دانشجویان موظفند برگ حضور و غیاب آزمون را با خودکار امضاء نمایند.

8. در حین برگزاری آزمون از صبحت نمودن، نگاه کردن به اطراف و همراه داشتن یادداشت، خودداری نموده در غیر این صورت با فرد خاطی بر اساس آیین نامه انضباطی برخورد می گردد.

9. دانشجویان عزیز دقت نمایید، پاسخنامه چاپ شده (print) با مشخصات فردی تان تطبیق کند. در صورت وجود هرگونه مشکل مسوول جلسه را در جریان قرار دهید. در غیر این صورت مسوولیت عدم تصحیح پاسخنامه بعهده دانشجو است.

10. دانشجویان محترم، به تعداد سوالات و زمان آن در سربرگ دقت نموده و در صورت مغایرت در تعداد سوالات مراقب را در جریان قرار دهید.

11. تکمیل کد سری سوال با توجه به سربرگ صفحه اول سوالات توسط دانشجو الزامی می باشد. عواقب ناشی از عدم تکمیل یا درج اشتباه کد سری سوال به عهده دانشجو است.

12.  در صورتی که دانشجوئی اشتباهاً پاسخنامه دانشجوی دیگری را تکمیل نماید و جواب سوالات را درآن درج نماید برای هر دو نفر غیبت درج می شود.

13.  دانشجو موظف است در جلسه امتحان نسبت به تکمیل پاسخنامه تستی با مداد مشکی نرم پررنگ ویا پاسخنامه تشریحی با خودکار اقدام نماید و محل مشخص شده را با خودکار امضاء نمائید.

تذکر :  به هیچ عنوان پاسخنامه و بارکد را مخدوش ننموده در صورت عدم قرائت پاسخنامه و عدم اعلام نمره بر اثر مخدوش شدن (سهواً و یا عمداً)دانشجو نمی تواند ادعایی داشته باشد. بعد از پایان جلسه آزمون هیچ گونه اعتراضی در خصوص تکمیل پاسخنامه قابل بررسی نمی باشد.

14. چنانچه دانشجویان بعد از بررسی  سوالات، پاسخنامه و کلید آن، مغایرتی را مشاهده نمودند کد درس و شماره سئوال را یادداشت کرده ، حداکثر سه روز پس از برگزاری آزمون به مدت یک هفته در سیستم گلستان خویش اعتراض و اشکال خود را اعلام نمایند.   دانشجویان در صورت مشاهده نمره تشریحی می توانند در سیستم اعتراض خود را ثبت نمایند و اساتید محترم مورد بازنگری قرار دهند.

15. دانشجویان موظفند بعد از پایان زمان آزمون ، چک نویس ، سوال و پاسخنامه خود را تمیز و بدون تاخوردگی تحویل مراقب مربوطه داده و سریعاً از حوزه امتحانی خارج شوند.

با آرزوی موفقیت

راهنمای شرکت در آزمون الکترونیکی (بدون کاغذ) دانشگاه پیام نور پردیس

الف) محل برگزاری امتحانات بدون کاغذ ( الکترونیکی ) : در طبقه سوم ساختمان اداری (سایت )

ب) راهنمای مراحل آزمون:

1- ورود به سامانه آزمون الکترونیکی

2- وارد کردن شناسه کاربری ( شماره دانشجویی ) و کلمه عبور ( شماره شناسنامه  یا کد ملی با صفر یا کد ملی بدون صفر )

توجه: کلمه عبور دانشجویان اتباع ( دانشجویان غیر ایرانی )؛ 1111 می باشد.

 

3- مشاهده اطلاعات شخصی و آزمون، تایید آنها و ورود به آزمون

 

4- پاسخگویی به سوالات با کلیک بر روی گزینه صحیح


6- کلیک بر روی منوی « پایان آزمون »

7- پایان آزمون الکترونیکی و مشاهده نمره خام آزمون مربوطه و تایید آن

راهنماي اعلام اشكال سوالات تستي و ثبت اعتراض به نمرات تشريحي

دانشجویانی که به کلید آزمونهای چند گزینهای اعتراض دارند، میبایست سه روز پس از برگزاری آزمون به مدت یک هفته از طریق مسیر زیر در سیستم گلستان نسبت به « اعلام اشکال کلید تستی » اقدام نمایند:

جلسه درس، امتحان و نمره ==> امتحانات پیام نور ==> اعلام اشکال کلید تستی سوالهای امتحانی توسط کاربر

تذکر: درخواست تجدید نظر یا اعتراض به سوال و کلید به هیچ وجه به صورت غیرسیستمی و خارج از سیستم جامع آموزشی گلستان مورد پذیرش نمیباشد.